جلسات هفتگي ويژه ي خواهران و با موضوعات فقهي و مذهبي، اين هفته نيز برگزار گرديد.

اين جلسات به همت كميته ي مساجد خواهران، هر دو هفته يكبار با موضوعات مختلف در مسجد سلحشور روستاي كهنه برگزار ميگردد.

در جلسه ي اين هفته كه پنج شنبه 28 ارديبهشت ماه 1391 و با حضور جمعي از خواهران برگزار شد، جناب آقاي شيخ عبدالرحيم اكبري به برخي از سوالات حاضرين پاسخ دادند.

 

ايشان در جواب اين سوال كه "حكم حاكم شرع درباره كسي كه نماز نميخواند چيست؟" اينگونه پاسخ دادند:

شخصي كه مرتد نماز شده، در محكمه حاضر ميشود. سپس از او درباره ي اينكه چرا نماز نميخواند سوال ميشود. اگر جواب شخص اين بود كه نماز، فرض نيست، طبق حكم شرع، گردن وي زده ميشود و نماز نيز بر آن شخص خوانده نميشود و همچنين او را در مقبره ي مسلمين دفن نخواهند كرد.

اگر جواب آن شخص اين بود كه نماز فرض است ولي از روي سهل انگاري و تنبلي يا دلايلي از اين قبيل نماز نميخوانم، همان احكام در مورد وي نيز اجرا خواهد شد با اين تفاوت كه او را در مقبره ي مسلمين دفن خواهند كرد.

ضمن اينكه در اين جلسه جناب آقاي اكبري، با بيان برخي از آداب دعاكردن، اظهار داشتند كه در دعاها، متوسل شدن به كارهاي خير و نيكي كه شخص قبلاً انجام داده، جايز است.

ايشان با بيان اينكه "شكل اصلي دعا اين نيست كه خداوند را راهنمايي كنيم كه چه كاري را انجام دهد، بلكه بايد از خداوند بخواهيم ما را راهنمايي كند"، آداب دعا كردن را اينچنين برشمردند:

بسم الله، حمد و سپاس حق، ذكر صفات خداوند، مطرح كردن خواسته، حمد خدا ، صلوات .