چند سال قبل، به همت یکی از خیّرین بزرگوار و با پیگیری های امام جمعه محترم شهرک، ساختمانی بعنوان مکتب خانه(مکتب قرآن) در شهرک توحید بنا نهاده شد که پس از ساخت آن، مقرر گردید بعنوان مرکز فعالیتهای دینی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر، کلاسهای خواهران در دوره ی مقدماتی در دو پایه ی اول و دوم و همچنین کلاسهای پنج ساله ی حفظ، تجوید و ترجمه ی قرآن کریم در این مرکز برگزار میگردد.

البته دیوارکشی اطراف این ساختمان به تازگی صورت گرفته که بخشی از هزینه ی آن توسط خیّر و بانی مکتب خانه پرداخت شده و تهیه ی مابقی آن قطعاً مستلزم توجه و پیگیری دیگر خیّرین محترم روستا و منطقه می باشد.

لازم به ذکر است که هزینه ی تامین تجهیزات داخلی این مرکز مانند موکت، کولر، میز،صندلی و نیز ساخت سرویس بهداشتی توسط خیّرینی از خود شهرک تامین گردیده است.

ضمن آرزوی سلامتی، موفقیت و عاقبت بخیری برای تمامی افرادی که به نوعی در ساخت این مرکز دینی و فرهنگی سهیم بوده اند، امید است با توجه بیش از پیش خیّرین و دیگر افراد جامعه نسبت به مشارکت در اموری اینچنین، و ساخت مکانهایی با چنین اهدافی، شاهد رشد، پیشرفت، تعالی و در نهایت، جامعه ای سالم و آباد باشیم. انشالله ...