نردبـان موفقـيت ...
شايد جمله و ضرب المثل "خواستن، توانستن است" براي هر كدام از ما، جزو تكراري ترين ضرب المثل ها باشد، اما واقعاً چقدر به آن فكر و عمل كرده ايم؟ باور شما نسبت به اين جمله تا چه اندازه است؟
يكي از معضلات اصلي در جامعه ي ما نسبت به عملي نشدن اين جمله، درك نادرست آن است. اينكه ما چيزي را به زبان بخواهيم تا اينكه عملاً آن را كسب كنيم فاصله اي است شايد به اندازه ي زمين تا آسمان، شايد هم بيشتر.
"خواستن" مستلزم تفكري قوي و "توانستن" اراده اي استوار را خواستار است.

اگر خواستيم، آنگاه در مورد خواسته هايمان تفكر كرديم، سپس با عزم و اراده اي پايدار و ايماني خالص در صدد عملي كردن خواسته هايمان برآمديم، آنگاه نتيجه، قطعاً "توانستن" خواهد بود.
ما زماني ميتوانيم مدعي موفقيت و يدك كش خصوصيت "انسان موفق" باشيم كه خواسته هايمان را آنگونه كه شايسته است به مرحله ي اجرا درآوريم.
پس نردبان موفقيت را پله به پله، با تفكر، اراده و ايمان طي كنيم و يادمان باشد كه اگر در بين راه خسته و نااميد شديم يا پاهايمان لغزيد و سقوط كرديم، كسي هست كه لحظه لحظه با ماست و هواي ما را دارد.
پس با اميد و توكل بر او، باز هم به "توانستن خواسته هايمان" اميدوار باشيم و راهمان را ادامه دهيم.
به اميد روزي كه جامعه ي ما سرشار از انسانهايي باشد كه از صميم قلب بخواهند و يقين داشته باشند كه "خواستن، توانستن است"...
نويسنده ي مطـلب: محمدشـريف احمدي
وبلاگ رباط : "نشریه ی انجمن فرهنگی،تربیتی روستاهای کهنه و شهرک"