یکی از مهمترین کانون های تربیتی پس از نهاد خانواده، مدرسه می باشد که وظیفه ی آموزش علم و تربیت را به عهده دارد؛ عمده ی این آموزش ها در زمینه های مسائل آموزشی، پرورشی و دینی است.

لذا توجه به این کانون مهم تربیتی از ضرورت های یک خانواده است زیرا در این آموزشگاه ها مربیان متخصص و متعهد همراه با برنامه هایی خاص که توسط برنامه ریزان و کارشناسان آموزشی طراحی شده مشغول به خدمت هستند.

 

مراجعه کردن اولیاء دانش آموزان به مدارس یکی از راه های کسب اطلاع نسبت به وضعیت تحصیلی فرزندان و آموزش برای برخورد مناسب با فرزندان است. جلساتی که توسط انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش و آگاهی خانواده ها در مدارس انجام می گیرد از راه های یادگیری مسائل آموزشی و تربیتی است .

یکی از مشکلات موجود در روستاهای کهنه و شهرک این است که متأسفانه پدران دانش آموزان به مدارس مراجعه نمی کنند و حتی در دعوتی که از طرف مدارس از خانواده صورت می گیرد جز تعدادی اندک، مابقی حضور پیدا نمی کنند.

این برگرفته از عدم اطلاع اولیاء نسبت به این مسئله مهم است که نمی دانند وظیفه تربیت و آموزش در خانواده هم بر عهده ی پدر و هم مادر می باشد؛

این عدم آگاهی باعث می شود که در زمینه مسائل آموزشی، پدر و مادر با یکدیگر همفکر و همگام نشوند و حتی بعضی از مواقع در یک مسئله ی تربیتی بین پدر و مادر اختلاف ایجاد می شود که در نهایت ضربات سنگینی را به فرزندان وارد خواهد کرد.

 

لذا چون امر مهم تربیت فرزندان بر عهده ی پدر و مادر می باشد توصیه می گردد برای اینکه اولیاء بتوانند در آموزش فرزندان موفقیت بیشتری حاصل کنند مراجعه به مدارس را وظیفه دو نفرشان بدانند؛

و چه زیباست در هنگام مراجعه به مدارس هر دونفرشان دوشادوش همدیگر و همفکر و همگام اقدام نمایند. به امید اینکه این فرهنگ غنی در جامعه ما روز به روز نمود بیشتری پیدا کند؛ انشاالله.

 

نویسنده: مرتضی اکبری